Tetra Pak predpovedá oživenie záujmu o 100 % džúsy

Tetra Pak predpovedá oživenie záujmu o 100 % džúsy

Závery zo správy indikujú, že 100 % džúsy aj naďalej ostávajú významnou súčasťou stravy väčšinovej populácie. Denne ich pije viac ako 40 % ľudí. Zákazníci sú navyše ochotní zaplatiť viac za džúsy, ktoré si asociujú so zdravým životným štýlom.

Tieto závery predpovedajú 100 % džúsom priestor pre rast a to vďaka produktom, ktoré spĺňajú nároky pre zdravý životný štýl a je ich možné konzumovať v domácich podmienkach. To sú trendy, ktoré silnejú hlavne medzi mladou generáciou.

Trh zareagoval na tieto trendy v troch kategóriách výrobkov: zeleninové džúsy, „čisto prírodné“ a špeciálne 100 % džúsy.
Zeleninové džúsy: Zeleninové zmesi ovocia a zeleniny so zníženým obsahom prírodných cukrov a pozitívnym vplyvom na zdravie sú v súčasnosti štvrtou najpopulárnejšou príchuťou 100 % džúsov na svete. V porovnaní s rokom 2012 sa strojnásobil počet nových produktov so zeleninou ako jednou z hlavných prísad.
Čisto prírodné: V priebehu posledných šiestich rokov získali džúsy s označením „nie z koncentrátu“ (NFC) trhový podiel na úkor džúsov z koncentrátu z 25 % v roku 2009 na skoro 30 % v roku 2015. Nové produkty na trhu, ktoré sú „čisto prírodné“ zaznamenali kumulatívny ročný nárast o 25 % medzi rokmi 2012 a 2015.
Špeciálne 100 % džúsy: Viac ako 60 % spotrebiteľov prejavuje záujem o produkty s dokázateľnými zdravotnými prínosmi. Producenti nie len že pridávajú do zmesí aj zeleninu, ale čoraz viac ponúkajú 100 % džúsy obohatené o vitamíny. V roku 2015 napríklad obohatené produkty s pozitívnym vplyvom na imunitu, srdce, trávenie, kosti, mozog a krásu predstavovali dve tretiny nových produktov na trhu.

Táto správa ukazuje, že značky začínajú odpovedať na výzvy, ktoré predstavuje meniaci sa životný štýl. Podporujú rast 100 % džúsov novými produktmi, ktoré oslovujú spotrebiteľov, a to nie len v oblasti tradičných pomarančových alebo jablkových džúsov, ale aj v oblasti inovatívnych zeleninových zmesí a nových ovocných príchutí ako napríklad brusnice alebo mango, a vytvárajú tak nekonečný potenciál pre nové receptúry.
Ako vždy je kľúčom k úspechu inovácia a ponuka toho správneho produktu v pravý čas, tak aby vyhovel potrebám zákazníkov a v neposlednej rade ich aj zaujal a boli schopní sa s ním stotožniť.
Tetra Pak 100 % Juice Index je správa založená na trhovej analýze vďaka spolupráci so zákazníkmi po celom svete, ako aj na nedávnom prieskume medzi 7 000 spotrebiteľmi zo siedmych krajín. Správa je založená na globálnych analýzach a jednoduchým spôsobom ukazuje, ako sa môže odvetvie chopiť možností, ktoré sa mu ponúkajú a predstaviť džúsy ako súčasť zdravej a výživnej stravy.
Viac informácií o 100 % džúsoch a celú správu môžete nájsť na http:/www.tetrapak.com/juiceindex