NA PELECH PRE PSÍKA STAČÍ 10 PLASTOVÝCH FLIAŠ

NA PELECH PRE PSÍKA STAČÍ 10 PLASTOVÝCH FLIAŠ

Podložka či pelech pre psíka, škrabadlo pre mačky, ale aj mnohé ďalšie praktické výrobky pre štvornohých miláčikov kúpite aktuálne v sieti predajní Kaufland. Čím sú výnimočné? Všetky sú vyrobené z recyklovaného plastu. Aj toto je jeden z mnohých konkrétnych krokov, ktorými reťazec kráča po ceste znižovania objemu plastov v rámci svojej stratégie REset Plastic.

Viete si predstavť, že na výrobu pelechu pre psíka zo 100 % polyesteru podľa jeho veľkosti poslúži 10 alebo aj 19 plastových fliaš (1,5 l)?  Na výrobu podložky na škrabanie pre mačky z rovnakého materiálu zasa postačí 1 pollitrová PET fľaša. Keby sme takto pokračovali vo vyratúvaní, vyšlo by nám zaujímavé číslo recyklovaných plastových fliaš, ktoré poslúžili na výrobu rôznych druhov výrobkov. A práve takéto výrobky Kaufland zaraďuje do sortimentu v rámci akciových ponúk. Nájdeme medzi nimi nielen produkty pre domáce zvieratá, ale aj výrobky do domácnosti či trvalo udržateľnú kolekciu športového oblečenia privátnej značky Newcential®. Pre zaujímavosť pridajme ešte dve čísla – funkčné športové legíny môžu byť vyrobené z 15 a športové tričko z 10 PET fliaš.

AKO SA VYRÁBA TEXTIL Z PLASTU?
Na začiatku celého procesu sú zozbierané použité plastové fľaše, prípadne aj iný vhodný plastový odpad. Ten sa očistí, podrví, roztaví a následne z neho upletú vlákna. Z vlákien potom vzniká recyklovaný polyester, z ktorého sa šijú odevy, produkty pre domácnosť či pre domáce zvieratá.

REŤAZEC PONÚKA MOŽNOSŤ NAKUPOVAŤ EKOLOGICKEJŠIE

„Trvalá udržateľnosť a znižovanie objemu plastov patrí medzi naše priority. Preto sme sa rozhodli ponúknuť našim zákazíkom vysokokvalitné a zároveň ekologickejšie výrobky pre domácnosť, domáce zvieratá, či oblečenie vyrobené aj z recyklovaných materiálov,“ vysvetľuje Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland Slovensko. Kupujúcim tak reťazec umožňuje rozhodnúť sa aktívne prispieť k zníženiu výroby nových plastov, podporiť opätovné spracovanie použitého plastu a šetriť prírodné suroviny. Jednoducho povedané – nakupovať ekologickejšie.

Je jasné, že obchod nemôže fungovať celkom bez obalov – z praktického, aj z hygienického hľadiska. Navyše neumožňujú to ani zákonom stanovené pravidlá. Aj preto Kaufland, ako zodpovedná spoločnosť, pristupuje s veľkou vážnosťou k problematike znižovania objemu plastov. V rámci svojej stratégie REset Plastic si stanovil za cieľ do roku 2025 znížiť ich spotrebu o 20 % a zaviazal sa tiež k maximálnej recyklovateľnosti 100 % obalov výrobkov vlastných značiek. Rovnako chce do sortimentu zaraďovať produkty vyrobené z recyklovaných materiálov. Pomáha tak oživiť použité plastové obaly a chrániť životné prostredie prostredníctvom efektívnej recyklácie. Súčasne prispieva k zníženiu emisií v ovzduší, pretože výroba nového plastu produkuje vyššie emisie CO2 ako výroba recyklovaného plastu.

ČO JE RESET PLASTIC
Skupina Schwarz, ktorej súčasťou je aj spoločnosť Kaufland, a ktorá patrí medzi najväčšie medzinárodné obchodné spoločnosti, si uvedomuje svoju zodpovednosť voči životnému prostrediu. S medzinárodnou stratégiou REset Plastic chce uskutočniť svoju víziu „Menej plastov – uzavretý kolobeh“. Skladá sa z 5 oblastí:

  • Zamedzenie – všade, kde je to možné, zamedzujeme používaniu plastov v súlade s trvalo udržateľným rozvojom.
  • Dizajn – vytvárame produkty tak, aby sa dali recyklovať a uzatvárali kolobeh.
  • Recyklácia – zbierame, triedime, recyklujeme a uzatvárame kolobeh cenných surovín.
  • Likvidácia – podporujeme likvidáciu plastového odpadu z prírody.
  • Inovácia a osveta – v rámci inovatívnych riešení investujeme do výskumu a vývoja, v oblasti recyklácie a šetrného zaobchádzania s cennými zdrojmi robíme patričnú osvetu.

Viac sa dozviete na kaufland.sk/redukcia-plastov.