KAUFLAND JE RASTLINNÝM REŤAZCOM ROKA 2020. ZAUJALA AJ PRIVÁTNA ZNAČKA K-TAKE IT VEGGIE

KAUFLAND JE RASTLINNÝM REŤAZCOM ROKA 2020. ZAUJALA AJ PRIVÁTNA ZNAČKA K-TAKE IT VEGGIE

Nezávislá iniciatíva JEM PRE ZEM sa zamerala na 25 predajní piatich najväčších predajcov potravín na Slovensku s cieľom zistiť, ktorý z nich ponúka svojim zákazníkom najširší sortiment bezmäsitých výrobkov. Kaufland dlhodobo vníma rastúce požiadavky na alternatívne stravovanie čisto rastlinného pôvodu. Dôkazom je nielen jeho vlastná značka K-take it veggie, ale tiež víťazstvo v unikátnom prieskume.

Podľa údajov agentúry Focus približne 4 z 10 respondentov v roku 2019 nakupovali rastlinné alternatívy mäsa, údenín, syrov a mliečnych výrobkov. Aj preto sa najlepší výber rastlinných alternatív na pultoch slovenských obchodov stal hlavným kritériom pre získanie titulu „Rastlinný reťazec roka 2020“. Nadštandardnú ponuku rastlinných výrobkov nájdu zákazníci práve v sieti predajní Kaufland.

Keďže dopyt po alternatívach mäsa rastie, chceme našim zákazníkom ponúknuť široký sortiment, ktorý vyhovuje ich potrebám a preferenciám za výhodné ceny,“ hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. „Veľmi nás teší označenie za Rastlinný reťazec roka 2020, keďže pri tvorbe sortimentu vždy pozeráme do budúcnosti. Zmeny klímy, nedostatok prírodných zdrojov, úbytok mnohých živočíšnych druhov, pribúdanie intolerancií a ochorení u ľudí – to všetko sú výzvy, ktoré si vyžadujú nielen našu pozornosť, ale aj ohľaduplnosť voči životnému prostrediu,“ dodáva.

Líder na trhu

Kaufland porotu zaujal predovšetkým výberom rastlinných syrov, kde svojim zákazníkom ponúka priemerne 4 druhy na predajňu. Celkovo zvíťazil v dvoch z piatich kategórií a nadpriemerné výsledky dosiahol v 23 z 26 podkategórií.

Výnimočne dobre si obľúbený obchodný reťazec viedol v celej kategórii mäsových alternatív, kde bolo zaznamenaných najviac náhrad fašírok či mletého “mäsa”, údenín aj sójových alternatív (tofu, tempeh, sójové kocky). Svojim zákazníkom ponúka najlepšiu zásobu zmrzlín a rastlinných „smotanových” nanukov, pričom časť sortimentu zmrzlín spadá pod jeho vlastnú značku K-take it veggie. Kaufland má na svojich pultoch jednoznačne najviac mrazených polotovarov bez živočíšnych zložiek pre všetkých zaneprázdnených.

Dostupnosť rastlinných jedál v slovenských obchodoch rastie

Dobrou správou podľa iniciatívy JEM PRE ZEM je, že základnú rastlinnú ponuku dnes zákazníci nájdu aj v bežnej predajnej sieti, oproti minulosti, kedy bezmäsité jedlá patrili výlučne do špecializovaných predajní. Väčšina reťazcov tomuto segmentu venuje zvýšenú pozornosť. Testuje a rozširuje svoj sortiment alebo dokonca vytvára vlastné značky čisto rastlinných výrobkov.

„Naši zákazníci majú na výber až 120 vegetariánskych a vegánskych produktov. Okrem značkových výrobkov ponúkame vlastnú privátnu značku K-take it veggie, označenú medzinárodne uznávaným symbolom označovania rastlinných výrobkov V-label, v mnohých prípadoch aj v Bio kvalite,“ vysvetľuje Lucia Vargová.

K-take it veggie predstavuje možnosť zdravého a rastlinného stravovania pre každého, kto má chuť siahnuť po odľahčenej alternatíve. Produkty K-take it veggie si obľúbili vegáni aj vegetariáni, často tiež pomáhajú ľudom s potravinovými intolerancii zostaviť si chutné denné menu.