Dopravné prostriedky na elektrický pohon sa na Slovensku stávajú novým fenoménom. Záujem u Slovákov neustále rastie

Segmentu dopravných prostriedkov na elektrický pohon sa na Slovensku mimoriadne darí. Po rastúcej obľube elektrobicyklov, sa k slovu prihlásili aj elektrokolobežky. Ich popularita rastie najmä vďaka slušnému výkonu a komfortným možnostiam prepravy bez obmedzení.
Elektrokolobežky sa za posledný rok stali poznávacím znamením väčších slovenských miest. Niektorí ich vnímajú, ako zázrak moderného transportu, iný v nich vidia výkrik módy alebo detskú zábavu. Elektrokolobežky sa stali trendom, ktorý nadväzuje na rastúcu popularitu elektrobicyklov.
Tie si našli cestu aj k ortodoxným cyklistom, ktorí v stále väčšej miere prejavujú záujem nielen o trekové, ale aj horské verzie. No zatiaľ čo elektrobicykle sa do popredia dostávali dlhší čas, elektrokolobežky získali srdcia zákazníkov podstatne rýchlejšie. Dokážu plnohodnotne nahradiť MHD, nielen v lete, ale aj v priebehu suchej zimy, pričom na jedno nabitie bez problémov zvládnu dlhšie trasy.
Dôkazom toho je, že záujem o elektrokolobežky na Slovensku vzrástol oproti minulému roku o 600 %. Údaje o predaji poskytol nákupný poradca Heureka. K téme sa vyjadrila obsahová manažérka Heureky Alexandra Čermáková: „Je možné sa domnievať, že obmedzené možnosti zdieľanej dopravy a výluky súvisiace s procesom výstavby ciest na Slovensku prispievajú k zvyšujúcemu sa záujmu o elektrobicykle a elektrokolobežky. Vzhľadom na praktickosť a pohyb bez obmedzení, sú kolobežky ideálnym dopravným prostriedkom. Vyššia trieda elektrokolobežiek sa nabije do piatich hodín a na jedno nabitie zvládne až 25 kilometrov. Ak si uvedomíme, že väčšina modelov elektrokolobežiek sa zmestí pod klasický pracovný stôl, je jasné, že ich popularita voči elektrobicyklom stúpa. S prichádzajúcim letom očakávame v tomto segmente ďalší nárast.“
Preprava elektrokolobežkou má však aj svoje komplikácie. Najvýraznejším problémom je zlá kvalita chodníkov nielen v mestách, ale aj obciach. Výmoly ohrozujú nielen kolobežkárov, ale aj chodcov. Problémom zostáva rýchlosť elektrokolobežiek, ktorá môže dosiahnuť až 25 kilometrov v hodine. Jej využitie na chodníkoch zatiaľ zákon nelimituje, ale témou sa už zaoberá ministerstvo vnútra, keďže doteraz patrili do tej istej kategórie, ako klasické kolobežky bez motora, skateboardy a chodci. Legislatívne nebol uchopený ani vekový limit. V praxi to bude znamenať, že by sa ľudia na elektrických kolobežkách mali vyhýbať chodníkom, mali by nosiť prilby a napríklad pred priechodom by mali zosadnúť a cez cestu prejsť vedľa kolobežky. Nasadnúť ráno na elektrickú kolobežku a prefrčať krížom cez mesto do práce nemusí byť také jednoduché.