Kalendáre plné užitočných tipov

Kalendáre plné užitočných tipov

Kalendár zdravia odborníčky Kataríny Horákovej, v ktorom nájdete množstvo užitočných rád a tipov, ako si udržať zdravie, alebo sa zbaviť rôznych neduhov. Nechýbajú ani kulinárske recepty. Ak máte záhradku a baví vás pestovanie rastlín, kvetov, zeleniny, ovocia alebo viniča, ideálny je Rok v záhrade – stolový kalendár profesora Ivana Hričovského.

Kalendár zdravia 2016.
Nájdete v ňom okrem iného spektrum informácií o zelených potravinách, o potrebe minerálov pre plnohodnotný život, aké sú príčiny prekyslenia organizmu, prečo je mozog továrňou na šťastie.
Tiež aká je sila ľanového semena proti rakovine, čo treba jesť pre zdravé nervy, ktorý olej je ideálny, prečo je fosfatidylserín superživinou pre náš mozog a čo nevieme o cholesterole.
Dozviete sa o úžasných účinkoch chorelly a spiruliny.

V kalendári nájdete aj rady a triky pre štíhlosť, aké sú rizikové faktory mozgovej príhody, prečo treba dávať pozor na polypy, prečo potrebujeme detox a aké sú primárne príčiny chorôb srdca a ciev.
Viete, prečo ženy dávajú prednosť sladkým a muži slaným tučným pokrmom? Poznáte najpopulárnejšiu formu cvičenia? A ako si môžete trénovať chuťovú intuíciu?
Kalendár zdravia 2016 je studnicou dobrých rád pre vaše zdravie a pohodu. Na každej strane štandardný týždeň s menami a výročiami, k tomu rady a tipy. Niektoré strany ukrývajú zľavové kupóny, či akcie na nákup.

Čo jesť pre zdravé nervy
Ľudia, ktorí majú slabé nervy, by v žiadnom prípade nemali jesť potraviny s vysokým glykemickým indexom (GI) nad 60 – ako napríklad cestoviny z bielej múky, lúpaná ryža, pizza, cukor, sladkosti ani sladké nápoje, žiadne „prázdne,“ teda hotové a hlboko mrazené jedlá, či konzervy.
Prečo? Ak konzumujeme takúto stravu, ktorá obsahuje jednoduché a rýchlo rozpustné cukry, glukóza sa v našom tele vystreľuje vo forme biliónov molekúl do krvi. Tým sa síce bunky mozgu a nervov krátkodobo dobre zásobia glukózou, ale o chvíľu telo začne vytvárať viac inzulínu. Jeho vplyvom hladina krvného cukru zase rýchlo hlboko klesne. Navonok sa to prejaví opäť zvýšenou nervozitou, podráždenosťou.
Na udržanie stálej, vyrovnanej a dostatočnej hladiny pohonnej látky – glukózy – v bunkách mozgu a nervov by sme mali jesť komplexné cukry vo forme celozrnného chleba alebo pečiva, prírodnej ryže, čerstvého ovocia, šalátov, zeleniny či zemiakov – najlepšie pečených v šupe.


Rok v záhrade 2016.

Druhý užitočný kalendár poteší všetkých záhradkárov a milovníkov pestovania.
Nestor nášho ovocinárstva a tvár slovenských záhradkárov profesor Ivan Hričovský ponúka priehrštie praktických rád do záhrady. Úžasné je, že tipy a odporúčania sú koncipované chronologicky pre jednotlivé týždne a mesiace počas celého roka, takže nikdy nezabudnete, čo v tom danom období treba urobiť.

Kalendár má až 112 strán praktických informácií do záhrady. Nechýbajú ani rady z ovocnej, zeleninovej či okrasnej záhradky, z vinohradu a pre vinárov. Nájdete tu odporúčania a tipy pri biologickej ochrane, výžive a hnojení pôdy, návody ako rezať, vrúbľovať, tvarovať, omladzovať stromky, kríky či vinohrad a mnoho ďalších rád, ktoré každého záhradkára očividne posunú dopredu.